Followers

Sahabat- deVoteeS

1 comments

Friday, February 17, 2012




Sahabat- Devotees

ku layarkan kerinduan...di lautan memori
mengimbau kenangan indah...yg menyentuh emosi
masih segar di ingatan...saat mesra berputik...
hadirmu bawa sinaran..cahaya inspirasi

sahabat...kau sesungguhnya..temanku...di kala suka dan lara...

tika ku buntu...diselubungi sendu...
kau tiupkan ketabahan...utk ku ukir senyuman...
bagaikan embun...hilang di terbit fajar...
kau pergi jauh mengejar cita menggapai Redha yg ESA...

duhai sahabat dengarkanlah...bicara hatiku ini...meskipun jarak memisahkan...namun tiada nokhtah kasih...
biarlah waktu menentukan...nilai ukhuwah yg terjalin...teruskanlah perjuangan...hingga ke titisan darah terakhir... 




~ku tujukan khas kpd sahabat seperjuanganku,,,MITIB 3rd Batch,,my bro and to all yg mengenali diri ini...~

KembARA khazaNah raja PuteH 2012 : ),,

0 comments
assalamualaikum,,kali ni ana 'terasa' rajin lak nak buat entry baru,,,memandangkan ramai yg prihatin,,haha..take care lah katakan...'daus bile nak wat entry baru...nak wat la ni...haha...

firstly,,, I want to talk about..hmm,,,'''KEMBARA KHAZANAH RAJA PUTEH''',,,ape benda tu,,kami, MITIB 3rd Batch,,mengadakan lawatan ke sarawak..haha,,gempak2,,tarikh first 19 jan,,pastu tukar 2 feb,,pastu 23 feb..and lastly....1 mac-3 mac 2012,,,YA ALLAH kau berjayakanlah misi kami kali ini,,,AMIN...

dah byk kali tukar tarikh,,hrp2 this time menjadi...insyaAllah,,,

haha~2012..

0 comments

Saturday, February 11, 2012

assalamualaikum,,,
rasanya dah dkat setahun ana x tulis entry baru..
tergerak plak kat hati nie,,nak buat,,hihi..


first,,hmm...pasal MITIB ana nak ckap..ana skrang dkat dorm baru...namanye KHALID AL-WALID...dorm yg ana nnt-nntkan sejak form 1 lagi...haaa,,ahli2 nyer sperti brikut,,,f2 alif farhan..athir..farhan halim...my batch...uzair,,danial amri,,rahim,,raja rahimi,,amin...f4..abg hafiz sarudin..abg syakir dan abg hubaib...huhu..my senior one year different..khidir..hadi...saiful..nuruddin...izzarul..sufi,,dan my bro,,ulfa hassan,,,adek baru form 1...nazeem,,danish,,umar,,luqman al-hakim..

byk aktiviti yg ana lakukan spanjang sebulan kat sekolah MITIB ni,,,bru2 nie mitib tlah mengadakn sambutan maulidur rasul...haha..best giler,,ade byk pertandingan,,antaranya qari-oke..master chef sunnah,,perarakan..sepanduk terbaik...qasidah temporari..busana muslim dan karnival ekhwah-akhwah...hmm,,bertanding ikut keluarga,,,haha,,mesti ar keluarga ana menang...alhamdulillah...al-fiil johan keseluruhan...teringat balik zaman Rasulullah...susah payah baginda berdakwah..mencari kebenaran..oleh itu marilah berselawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW. cinta akan nabi..seperti dlm hadisnya yg berbunyi:


''tidak sempurna iman seseorang drpd kamu sehinggalah ia lebih mencintaiku drpd bapanya anaknya dan manusia seluruhnya.''(hadis riwayat al-bukhari dan muslim)

ana nak berkongsi satu cerita ngan para pembaca sekalian..crita ni ana petik drpd seorang ustaz ana yg memberi tazkirah smlm...


''cinta sahabat kepada nabi sehingga seorang sahabat nabi yg sudah meninggal tetapi  rohnya bleh terbang ke mana2 tempat...seperti di syurga dan boleh berpindah ke syurga yg lain...suatu malam rohnnya dtg kepada nabi kerana sgt2 merindui nabi...pada keesokan harinya nabi muhammad menceritakan hal ini kepada sahabatnya yg lain..subhanallah..punye cintanya sahabat nabi kepada baginda..
tulah serba-sedikit tentang maulidur rasul di sekolah ana...konklusinya marilah kita bersama-sama bersalawat kepada Rasulullah SAW,,insyaAllah...kita mendapat syafaat baginda di padang mahsyar nnt..amin...

cerita seterusnya,,,JAULAH KE UTARA...ape tu?hmm,,,Badar,,pengawas,,ajk asrama,,,kepimpinanlah tu...mereka pegi kedah...hari jumaat sampai ahad..3 hari 2 malam...sekolah ana ni pun suka buat tamrin2 untuk kepimpinan...rasa sebak di hati adelah jugak...huhu,,x taulah rasa x puas hati ada jugak..siapalah ana ni nak dibandingkan dgn kepimpinan tu,,,sekadar budak biasa...x jd masalah...best ke pegang jawatan ni...mesti ar..nama naik,,,amanah kene jaga...kene jd baik,,,jd org yg sng pegi mane2 dan disayangi...hai...teringin jugak nak jd amilin badar...kena ar menonjol skit,,ckp ar kat sume org mesti nak jawatan ni..haha...xpe ar...mungkin ada hikmah di sebaliknya...

ana nak berkongi pendapat sedikit...wajarkah kita memegang sesuatu amanah hanya sekadar utk mendapat nama?,,,mesti lah kene jadi Qudwah Hasanah...menjadi ikutan kepada yg lain...yg peliknya ahli badar pun minat k-pop...nyanyi kuat2 lak tu kat asrama...melalak x tentu psal(bukan sekolah ana lah..sekolah laen.)..beristihgfarlah byk2...walaupun diri ini lemah..ana pun sentiasa buat kesilapan...oleh itu berusahalah untuk tidak mengulangi kesilapan tersebut utk mendapat redha Allah SWT,,,hmm..terdetik di hati ana...sebagai org islam lindungilah hati ini drpd perbuatan maksiat,,,

seperti dlm firman Allah yg bermasud:

''Maka apakah mereka tidak berjalan di muka bumi, lalu mereka mempunyai hati yg dengan itu mereka dapat memahami, atau mempunyai telinga yg dengan itu mereka dapat mendengar? kerana sesungguhnya bukan mata itu yg buta, tetapi yg buta adlah hati yg ada di dalam dada'',(QS-22:46)

''Bersabarlah dalam amanah yg diberikan''


alhamdulillah setakat di sini sahaja entry saya kali ini,,,tahun ni PMR...doakan ana amnya..dan khaskan kepada MITIB 3rd Batch...amin...58 org 9A..100 peratus..insyaAllah..my special bro...doakan adikmu ini...

"Ya Allah, Aku ini lemah, maka KAU kuatkanlah aku, Aku ini hina maka KAU muliakanlah aku, Aku ini malas KAU rajinkan lah aku, hindari aku drpd segala perbuatan maksiat...Allah yg maha pemberi rezeki,,''
Amin...Ya Rabbal Alamin...

Nabi SAW bersabda,,
''sesiapa yg cinta utk menemui ALLAH, nescaya Allah cinta pula untuk menemuinya''
insyaAllah..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
XD Anime Smiley