Followers

'2012~tahun Busy..'

0 comments

Friday, July 20, 2012

assalamualaikum,,
salam pertemuan,,salam muhibbah dan semestinya
salam Ramadhan Al-Mubarak,,


mungkin sudah lama ana tak update post..ramai jugak yang tanya terutamanya abang senior yg sgt prihatin sorang ni inni akhafullah,,haha,,maaf lah ye..


dalam masa 4 bulan lebih ni,,ana sibuk sikit memandangkan PMR lagi 2 bulan,,trial is processing 12 days to go,,huhu...bleh2,,target 9A+++!!!~amiin,,ya Allah Kau bantulah aku..


Doa+ Usaha+ Ikhlas+ Tawakkal,,,insyaAllah.
nak cakap pasal and kongsi sikit pasal seseorang ni,,kepada senior ana yang rasa dirinya disebut jgn terasa ye..tapi kalau dah terasa..' sape makan karipap die terasa sedapnya~'..haha..dia ni baik orangnya..hmm baik sngat..nama dia........................??.arghh..malaslah nak crite..rasanya certain2 org dah tau..
malaslah nak ckp pasal ni..nak kongsi lagu ni.. haha.jom layan..kejap..lirik jelah




i was a foolish little child
 crazy things i used to do
 and all the pain i put you through
 mama now i'm here for you

for all the times i made you cry
 the days i told you lies
 now it's time for you to rise
 for all the things you sacrificed

oh, if i could turn back time rewind
 if i could make it undone
 i swear that i would
 i would make it up to you

mum i'm all grown up now
 it's a brand new day
 i'd like to put a smile on your face every day
 mum i'm all grown up now
 and it's not too late
 i'd like to put a smile on your face every day

and now i finally understand
 your famous line
 about the day i'd face in time
 'cause now i've got a child of mine

and even though i was so bad
 i've learned so much from you
 now i'm trying to do it too
 love my kid the way you do

oh, if i could turn back time rewind
 if i could make it undone
 i swear that i would
 i would make it up to you

oh, if i could turn back time rewind
 if i could make it undone
 i swear that i would
 i would make it up to you

mum i'm all grown up now
 it's a brand new day
 i'd like to put a smile on your face every day
 mum i'm all grown up now
 and it's not too late
 i'd like to put a smile on your face every day

you know you are the number one for me
 you know you are the number one for me
 you know you are the number one for me
 oh, oh, number one for me

you know you are the number one for me
 you know you are the number one for me
 you know you are the number one for me
 oh, oh, number one for me

there's no one in this world that can take your place
 oh, i'm sorry for ever taking you for granted, ooh
 i will use every chance i get
 to make you smile, whenever i'm around you
 now i will try to love you like you love me
 only god knows how much you mean to me

oh, if i could turn back time rewind
 if i could make it undone
 i swear that i would
 i would make it up to you

mum i'm all grown up now
 it's a brand new day
 i'd like to put a smile on your face every day
 mum i'm all grown up now
 and it's not too late
 i'd like to put a smile on your face every day

mum i'm all grown up now
 it's a brand new day
 i'd like to put a smile on your face every day
 mum i'm all grown up now
 and it's not too late
 i'd like to put a smile on your face every day

the number one for me
 the number one for me
 the number one for me 
oh, oh, number one for me

Maher Zain – Number One For Me 


lagu ni..inspirasi...MITIB 3rd Batch...kepada senior form 5,,,f4,,junior f2,,f1..doakan agar perjuangan kami berterusan hingga ke akhir hayat!~
dan igt satu lagi...junior..jgn igt kami baik...kamu semua boleh pijak kepala kami ye,,bantulah utk selamatkan perjuangan...kita semua baik dan sama2lah kita eratkan ukhuwah...insyaAllah,,ambil yg baik daripada kami...jgn ingat dirimu berkuasa..hormatilah yg tua drpd anda...yg berkuasa tetap dan selama2nya adalah ALLAH SWT..


setakat tu jelah...maaflah kalau kata2 ni menyinggung perasaan mana2 pihak...hmmm..jgn serius sgt rilex sudah..hehe...


'Ya Allah! Engkau permudahkanlah segala urusan kami untuk mendapat 58 orang 9A..bantulah kami untuk menghafaz, mengulang dan mengamalkan Kalam-Mu...Amin....

sempena bulan mulia..banyakkanlah berdoa..semoga doa kita diperkenankan..amin...moga berjumpa lagi pada post akan datang~!assalamualaikum...

KkRP~!2012

0 comments

Saturday, June 16, 2012

1 Mac 2012-3 Mac 2012...
in memories...
~KemBarA khAzaNah RajA puTeh 2012~
...stuDy toUr tO SaraWaK...









































Betulkah aku Berzina?

1 comments


Salam buat semua..apa khabar iman anda hari ini? Bagaimana subuh anda hari ini? Alhamdulillah sahabat semua..hari ini kita masih lagi diberikan ruang untuk bernafas di muka bumi Allah ini. Sahabat Cuma kita renung kembali setiap udara yang kita hela ini tak pernah dikenakan sebarang bayaran oleh pencipta kita Allah SWT. Tidakkah kita berfikir akan semua kebaikan itu?



Jawablah wahai sahabat..semua yang kita adalah ini percuma diberikan Allah..tapi masih kita tidak bersyukur masih kita lalai dengan segala kenikmatan. Mudahnya tangkai hati kita alpa dengan kemewahan dunia, ketampanan wajah yang sementera dan kehebatan pangkat yang tidak kekal abadi?


Bicara ana kali ini juga berkenaan dengan hati. Melihat terlalu ramai membuat luahan soal hati di fb ana terdetik untuk berkongsi sedikit ilmu yang cetek ini. HATI kita umpama air di sungai jernih..kita yang mencorakkannya..kita yang menukar warna kesucian hati kita..kita yang mengotorkan hati kita. Tanpa ada sedikit penyesalan lara dalam gembira kita bersuka kita lupa pada pencipta.


HATI kita pernah disakiti. Terkadang bagai besi nipis yang menyiat-menyiat daging kita. Sakit! Perit! Pedih!..saya terpikir bagaimana sahabat-sahabat yang sedang asyik dilamun cinta..menjaga hati mereka. Adakah terselamat dari zina hati? Adakah hati mereka sentiasa tenteram? Adakah insan yang mereka anggap ‘buah hati’ mereka itu akan selalu merawat hati kita? Sayang seribu kali sayang hati yang perlu disimpan untuk bakal imam dan makmum mereka telah diberikan dahulu kepada orang yang tidak selayaknya


Ana sedih ana kecewa…ramai wanita yang cantik di luar sana sudah mempunyai cinta yg mereka rasa kekal selamanya. Bersentuhan tangan, berkepit ke sana ke mari, rela menyerahkan harga diri. Wahai wanita jika semua telah kau berikan kepada cintamu yang tak pasti itu. APALAGI YANG KAU TINGGAL UNTUK SUAMIMU NANTI??


Ana juga sedih dan kecewa..ramai lelaki yang kacak di luar sana begitu rakus mendamba cinta yang entah ke mana. Tanyalah mana-mana lelaki pun..mereka mesti menginginkan jodoh yang terbaik buat mereka. Sedarkah wahai golongan wanita. Cinta mereka pada anda hanyalah sekadar memenuhi ruang jiwa bukan untuk menjadi permata mereka. Nafsu dipertuankan, kepuasan diperlukan. Pesan ini juga untuk mengingatkan diri ana yang sering alpa ini. Wahai pemuda harapan agama pemudi tiang negara janganlah dikau menjadi perosak bangsa..racun dunia..


Moga entry kali ini ada manfaat buat diri ana dan sahabat semua. Ana berdoa moga kita terlindung dari sebarang maksiat dan perkara-perkara yang mungkar…jadilah soleh..bukan carilah solehah..jadilah solehah..akan datang untukmu nanti solehah..


biarlah gambar di bawah ini berbicara....




[18sx] Inilah Terjadi Bila Bersentuhan

Pada perempuan yang naif diluar sana. Inilah alasan dan sebab mengapa anda tak perlu bersentuhan dengan bukan muhrim atau pasangan masing-masing diluar sana..

Lihat tanda merah dalam gambar di atas

Kajian menunjukkan bahagian berwarna merah adalah peningkatan suhu yang tinggi dikawasan tersebut.Jadi berpegangan tangan membuatkan jantung seorang perempuan berdegup kencang kerana cinta dan kasih sayang.Sedangkan lelaki berdegup di otak dan anu kerana nafsu semata..
~credit~

Sahabat- deVoteeS

1 comments

Friday, February 17, 2012




Sahabat- Devotees

ku layarkan kerinduan...di lautan memori
mengimbau kenangan indah...yg menyentuh emosi
masih segar di ingatan...saat mesra berputik...
hadirmu bawa sinaran..cahaya inspirasi

sahabat...kau sesungguhnya..temanku...di kala suka dan lara...

tika ku buntu...diselubungi sendu...
kau tiupkan ketabahan...utk ku ukir senyuman...
bagaikan embun...hilang di terbit fajar...
kau pergi jauh mengejar cita menggapai Redha yg ESA...

duhai sahabat dengarkanlah...bicara hatiku ini...meskipun jarak memisahkan...namun tiada nokhtah kasih...
biarlah waktu menentukan...nilai ukhuwah yg terjalin...teruskanlah perjuangan...hingga ke titisan darah terakhir... 




~ku tujukan khas kpd sahabat seperjuanganku,,,MITIB 3rd Batch,,my bro and to all yg mengenali diri ini...~

KembARA khazaNah raja PuteH 2012 : ),,

0 comments
assalamualaikum,,kali ni ana 'terasa' rajin lak nak buat entry baru,,,memandangkan ramai yg prihatin,,haha..take care lah katakan...'daus bile nak wat entry baru...nak wat la ni...haha...

firstly,,, I want to talk about..hmm,,,'''KEMBARA KHAZANAH RAJA PUTEH''',,,ape benda tu,,kami, MITIB 3rd Batch,,mengadakan lawatan ke sarawak..haha,,gempak2,,tarikh first 19 jan,,pastu tukar 2 feb,,pastu 23 feb..and lastly....1 mac-3 mac 2012,,,YA ALLAH kau berjayakanlah misi kami kali ini,,,AMIN...

dah byk kali tukar tarikh,,hrp2 this time menjadi...insyaAllah,,,

haha~2012..

0 comments

Saturday, February 11, 2012

assalamualaikum,,,
rasanya dah dkat setahun ana x tulis entry baru..
tergerak plak kat hati nie,,nak buat,,hihi..


first,,hmm...pasal MITIB ana nak ckap..ana skrang dkat dorm baru...namanye KHALID AL-WALID...dorm yg ana nnt-nntkan sejak form 1 lagi...haaa,,ahli2 nyer sperti brikut,,,f2 alif farhan..athir..farhan halim...my batch...uzair,,danial amri,,rahim,,raja rahimi,,amin...f4..abg hafiz sarudin..abg syakir dan abg hubaib...huhu..my senior one year different..khidir..hadi...saiful..nuruddin...izzarul..sufi,,dan my bro,,ulfa hassan,,,adek baru form 1...nazeem,,danish,,umar,,luqman al-hakim..

byk aktiviti yg ana lakukan spanjang sebulan kat sekolah MITIB ni,,,bru2 nie mitib tlah mengadakn sambutan maulidur rasul...haha..best giler,,ade byk pertandingan,,antaranya qari-oke..master chef sunnah,,perarakan..sepanduk terbaik...qasidah temporari..busana muslim dan karnival ekhwah-akhwah...hmm,,bertanding ikut keluarga,,,haha,,mesti ar keluarga ana menang...alhamdulillah...al-fiil johan keseluruhan...teringat balik zaman Rasulullah...susah payah baginda berdakwah..mencari kebenaran..oleh itu marilah berselawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW. cinta akan nabi..seperti dlm hadisnya yg berbunyi:


''tidak sempurna iman seseorang drpd kamu sehinggalah ia lebih mencintaiku drpd bapanya anaknya dan manusia seluruhnya.''(hadis riwayat al-bukhari dan muslim)

ana nak berkongsi satu cerita ngan para pembaca sekalian..crita ni ana petik drpd seorang ustaz ana yg memberi tazkirah smlm...


''cinta sahabat kepada nabi sehingga seorang sahabat nabi yg sudah meninggal tetapi  rohnya bleh terbang ke mana2 tempat...seperti di syurga dan boleh berpindah ke syurga yg lain...suatu malam rohnnya dtg kepada nabi kerana sgt2 merindui nabi...pada keesokan harinya nabi muhammad menceritakan hal ini kepada sahabatnya yg lain..subhanallah..punye cintanya sahabat nabi kepada baginda..
tulah serba-sedikit tentang maulidur rasul di sekolah ana...konklusinya marilah kita bersama-sama bersalawat kepada Rasulullah SAW,,insyaAllah...kita mendapat syafaat baginda di padang mahsyar nnt..amin...

cerita seterusnya,,,JAULAH KE UTARA...ape tu?hmm,,,Badar,,pengawas,,ajk asrama,,,kepimpinanlah tu...mereka pegi kedah...hari jumaat sampai ahad..3 hari 2 malam...sekolah ana ni pun suka buat tamrin2 untuk kepimpinan...rasa sebak di hati adelah jugak...huhu,,x taulah rasa x puas hati ada jugak..siapalah ana ni nak dibandingkan dgn kepimpinan tu,,,sekadar budak biasa...x jd masalah...best ke pegang jawatan ni...mesti ar..nama naik,,,amanah kene jaga...kene jd baik,,,jd org yg sng pegi mane2 dan disayangi...hai...teringin jugak nak jd amilin badar...kena ar menonjol skit,,ckp ar kat sume org mesti nak jawatan ni..haha...xpe ar...mungkin ada hikmah di sebaliknya...

ana nak berkongi pendapat sedikit...wajarkah kita memegang sesuatu amanah hanya sekadar utk mendapat nama?,,,mesti lah kene jadi Qudwah Hasanah...menjadi ikutan kepada yg lain...yg peliknya ahli badar pun minat k-pop...nyanyi kuat2 lak tu kat asrama...melalak x tentu psal(bukan sekolah ana lah..sekolah laen.)..beristihgfarlah byk2...walaupun diri ini lemah..ana pun sentiasa buat kesilapan...oleh itu berusahalah untuk tidak mengulangi kesilapan tersebut utk mendapat redha Allah SWT,,,hmm..terdetik di hati ana...sebagai org islam lindungilah hati ini drpd perbuatan maksiat,,,

seperti dlm firman Allah yg bermasud:

''Maka apakah mereka tidak berjalan di muka bumi, lalu mereka mempunyai hati yg dengan itu mereka dapat memahami, atau mempunyai telinga yg dengan itu mereka dapat mendengar? kerana sesungguhnya bukan mata itu yg buta, tetapi yg buta adlah hati yg ada di dalam dada'',(QS-22:46)

''Bersabarlah dalam amanah yg diberikan''


alhamdulillah setakat di sini sahaja entry saya kali ini,,,tahun ni PMR...doakan ana amnya..dan khaskan kepada MITIB 3rd Batch...amin...58 org 9A..100 peratus..insyaAllah..my special bro...doakan adikmu ini...

"Ya Allah, Aku ini lemah, maka KAU kuatkanlah aku, Aku ini hina maka KAU muliakanlah aku, Aku ini malas KAU rajinkan lah aku, hindari aku drpd segala perbuatan maksiat...Allah yg maha pemberi rezeki,,''
Amin...Ya Rabbal Alamin...

Nabi SAW bersabda,,
''sesiapa yg cinta utk menemui ALLAH, nescaya Allah cinta pula untuk menemuinya''
insyaAllah..

Unsur FREEMANSON dalam cerita anime NARUTO...

0 comments

Thursday, November 3, 2011

Kenalkah anda pada seseorang yang bernama Kishimoto Masashi??? Mungkin ramai yang tidak mengenalinya. Beliau adalah pelukis komik yang berjudul "NARUTO" yang mana siri komiknya itu telah diadaptasikan sebagai anime dan ditayang di stesen TV di seluruh dunia.

Di dalam komik "NARUTO", terdapat banyak unsur-unsur freemason, budaya masyarakat di sesuatu tempat dan pengaruh agama lain yang diselitkan oleh pelukisnya. Di sini saya ingin berkongsi dengan anda mengenai beberapa pengaruh freemason yang terdapat di dalam komik yang berjudul "NARUTO". Pengaruh-pengaruh freemason itu ialah:


(ahli akatsuki)1) ORGANISASI AKATSUKI:-

1 organisasi jahat yang terdapat di dalam komik "NARUTO". Dianggotai oleh 9 orang ninja yang mengkhianati kampung dan negara sendiri demi kepentingan peribadi. Ahli organisasi bergerak secara berdua dan bergerak dalam keadaan sulit.


(tobi)
2) TOBI:-

Tobi adalah seorang individu yang bertanggungjawab menubuhkan organisasi akatsuki di dalam komik "NARUTO". Tobi dikatakan adalah salah seorang pengasas 1 puak di dalam komik "NARUTO" iaitu puak "UCHIHA" dan buta sebelah matanya (mata kiri) dan dikatakan dialah dalang di sebalik semua kejadian yang berlaku di dalam komik "NARUTO". Watak Tobi amat mirip dengan "DAJJAL AL-MASIH"...

Unsur-unsur freemason dapat dilihat dengan jelas ketika Tobi menerangkan projek "MOON EYE PLAN" pada mesyuarat tergempar 5 ninja bayang. Berikut ialah dialog-dialog Tobi ketika menerangkan projek "MOON EYE PLAN":


"to have everything become one with me"


maksudnya: "untuk menjadikan semuanya satu denganku"

"I mean to achieve a complete form, in which all is united"


maksudnya: "maksudku untuk mendapatkan 1 bentuk yang sempurna, dimana semuanya menjadi 1 (bersatu)"

"I will cast my illusion upon all humans living upon the earth's surface"


maksudnya: "aku akan menggunakan semua ilusiku pada semua manusia yang hidup di atas muka bumi ini"

"controlling all of humanity within that illusion, I will become one with the world"


maksudnya: mengawal semua hidupan dengan menggunakan ilusi itu, aku dan dunia akan menjadi 1"

"it will be a world without hatred or conflict. everything will be one with me. everything united"


maksudnya: " ia akan menjadikan dunia ini tiada kebencian dan konflik. semuanya akan bersatu denganku. semuanya bersatu"
Mesej yang ingin disampaikan oleh watak "Tobi" di dalam komik "NARUTO" sama dengan matlamat freemason. Matlamat freemason yang sebenar ialah menguasai seluruh dunia dan mencipta dunia yang baru yang dipanggil sebagai keamanan. Matlamat itu dikenali sebagai"New World Order". Di dalam cerita "NARURO", matlamat utama organisasi akatsuki ialah menguasai seluruh dunia dan mencipta dunia baru yang dipanggil keamanan. Matlamat organisasi akatsuki itu disebut sebagai "One World United"

(haiwan berekor 10)

3) HAIWAN BEREKOR 10:-

Haiwan berekor 10 yang amat diinginkan oleh watak "Tobi" di dalam komik "NARUTO". Haiwan berkenaan digambarkan mempunyai 1 mata. Cuba perhatikan mata haiwan berekor 10 dan sambungkan titik yang terdapat pada matanya...

(mata haiwan berekor 10)
setelah titik di mata haiwan berekor 10 disambung, kelihatan 1 simbol terbentuk

(mata haiwan berekor 10 selepas disambung titik)

Cuba anda fikirkan, adakah simbol-simbol ini dilukis secara kebetulan ataupon ada mesej tertentu yang pengarang komik "NARUTO" ingin sampaikan pada kita semua...

(pain)
4) PAIN:-

Pain atau nama sebenarnya ialah NAGATO. Dia adalah ketua organisasi akatsuki. Pain dikatakan mempunyai "MATA DEWA" (rinnegan). Matanya dikatakan mampu melakukan apa sahaja mengikut apa yang dikehendakinya.

"MATA DEWA" pain

Perhatikan pula simbol freemason di bawah ini.

(simbol freemason)

Samakan gambar "MATA DEWA" (rinnegan) dengan simbol freemason...

(uchiha sasuke)

5) UCHIHA SASUKE:-

kawan Uzumaki Naruto dan anak murid Orochimaru... Berjaya membangkitkan mata "Mangekyou Sharingan". Perhatikan mata "Mangekyou Sharingan" Uchiha Sasuke...

(mata mangekyou sharingan milik Uchiha Sasuke)
Dan perhatikan pula gambar lambang bendera yahudi laknatullah di bawah ini.

(lambang bendera yahudi laknatullah)
Serta perhatikan logo "SATANISM"

(logo satanism)
Samakan ketiga-tiga gambar ini...
Cuba anda fikirkan, mengapa semua unsur-unsur freemason ini terdapat di dalam komik "NARUTO"... Adakah ianya cuma kebetulan sahaja???

Mungkin Kishimoto Masashi ingin kita mengetahui sesuatu mengenai lambang-lambang itu. Dan mesej yang ingin disampaikannya ialah kesemua lambang-lambang freemason itu berkait rapat dengan apa yang berlaku dalam dunia REALITI kita sekarang ini. Sesiapa yang mengikuti komik "NARUTO" dari mula ia disirikan sehingga episod terbaru pasti menyedari bahawa watak "Tobi" lebih menyerupai "DAJJAL AL-MASIH". Saya amat mengagumi kecerdikan Kishimoto Masashi menyelitkan unsur-unsur freemason di dalam komik "NARUTO". Kishimoto Masashi juga menyelitkan di dalam komik "NARURO" 1 mesej iaitu "KEBENARAN SELALU MENANG APABILA BERLAWAN DENGAN KEJAHATAN"... Ianya sama seperti kisah DAJJAL AL-MASIH akan dikalahkan oleh Nabi Isa a.s. yang dibantu oleh Imam Mahdi kan...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
XD Anime Smiley