Followers

Unsur FREEMANSON dalam cerita anime NARUTO...

Thursday, November 3, 2011

Kenalkah anda pada seseorang yang bernama Kishimoto Masashi??? Mungkin ramai yang tidak mengenalinya. Beliau adalah pelukis komik yang berjudul "NARUTO" yang mana siri komiknya itu telah diadaptasikan sebagai anime dan ditayang di stesen TV di seluruh dunia.

Di dalam komik "NARUTO", terdapat banyak unsur-unsur freemason, budaya masyarakat di sesuatu tempat dan pengaruh agama lain yang diselitkan oleh pelukisnya. Di sini saya ingin berkongsi dengan anda mengenai beberapa pengaruh freemason yang terdapat di dalam komik yang berjudul "NARUTO". Pengaruh-pengaruh freemason itu ialah:


(ahli akatsuki)1) ORGANISASI AKATSUKI:-

1 organisasi jahat yang terdapat di dalam komik "NARUTO". Dianggotai oleh 9 orang ninja yang mengkhianati kampung dan negara sendiri demi kepentingan peribadi. Ahli organisasi bergerak secara berdua dan bergerak dalam keadaan sulit.


(tobi)
2) TOBI:-

Tobi adalah seorang individu yang bertanggungjawab menubuhkan organisasi akatsuki di dalam komik "NARUTO". Tobi dikatakan adalah salah seorang pengasas 1 puak di dalam komik "NARUTO" iaitu puak "UCHIHA" dan buta sebelah matanya (mata kiri) dan dikatakan dialah dalang di sebalik semua kejadian yang berlaku di dalam komik "NARUTO". Watak Tobi amat mirip dengan "DAJJAL AL-MASIH"...

Unsur-unsur freemason dapat dilihat dengan jelas ketika Tobi menerangkan projek "MOON EYE PLAN" pada mesyuarat tergempar 5 ninja bayang. Berikut ialah dialog-dialog Tobi ketika menerangkan projek "MOON EYE PLAN":


"to have everything become one with me"


maksudnya: "untuk menjadikan semuanya satu denganku"

"I mean to achieve a complete form, in which all is united"


maksudnya: "maksudku untuk mendapatkan 1 bentuk yang sempurna, dimana semuanya menjadi 1 (bersatu)"

"I will cast my illusion upon all humans living upon the earth's surface"


maksudnya: "aku akan menggunakan semua ilusiku pada semua manusia yang hidup di atas muka bumi ini"

"controlling all of humanity within that illusion, I will become one with the world"


maksudnya: mengawal semua hidupan dengan menggunakan ilusi itu, aku dan dunia akan menjadi 1"

"it will be a world without hatred or conflict. everything will be one with me. everything united"


maksudnya: " ia akan menjadikan dunia ini tiada kebencian dan konflik. semuanya akan bersatu denganku. semuanya bersatu"
Mesej yang ingin disampaikan oleh watak "Tobi" di dalam komik "NARUTO" sama dengan matlamat freemason. Matlamat freemason yang sebenar ialah menguasai seluruh dunia dan mencipta dunia yang baru yang dipanggil sebagai keamanan. Matlamat itu dikenali sebagai"New World Order". Di dalam cerita "NARURO", matlamat utama organisasi akatsuki ialah menguasai seluruh dunia dan mencipta dunia baru yang dipanggil keamanan. Matlamat organisasi akatsuki itu disebut sebagai "One World United"

(haiwan berekor 10)

3) HAIWAN BEREKOR 10:-

Haiwan berekor 10 yang amat diinginkan oleh watak "Tobi" di dalam komik "NARUTO". Haiwan berkenaan digambarkan mempunyai 1 mata. Cuba perhatikan mata haiwan berekor 10 dan sambungkan titik yang terdapat pada matanya...

(mata haiwan berekor 10)
setelah titik di mata haiwan berekor 10 disambung, kelihatan 1 simbol terbentuk

(mata haiwan berekor 10 selepas disambung titik)

Cuba anda fikirkan, adakah simbol-simbol ini dilukis secara kebetulan ataupon ada mesej tertentu yang pengarang komik "NARUTO" ingin sampaikan pada kita semua...

(pain)
4) PAIN:-

Pain atau nama sebenarnya ialah NAGATO. Dia adalah ketua organisasi akatsuki. Pain dikatakan mempunyai "MATA DEWA" (rinnegan). Matanya dikatakan mampu melakukan apa sahaja mengikut apa yang dikehendakinya.

"MATA DEWA" pain

Perhatikan pula simbol freemason di bawah ini.

(simbol freemason)

Samakan gambar "MATA DEWA" (rinnegan) dengan simbol freemason...

(uchiha sasuke)

5) UCHIHA SASUKE:-

kawan Uzumaki Naruto dan anak murid Orochimaru... Berjaya membangkitkan mata "Mangekyou Sharingan". Perhatikan mata "Mangekyou Sharingan" Uchiha Sasuke...

(mata mangekyou sharingan milik Uchiha Sasuke)
Dan perhatikan pula gambar lambang bendera yahudi laknatullah di bawah ini.

(lambang bendera yahudi laknatullah)
Serta perhatikan logo "SATANISM"

(logo satanism)
Samakan ketiga-tiga gambar ini...
Cuba anda fikirkan, mengapa semua unsur-unsur freemason ini terdapat di dalam komik "NARUTO"... Adakah ianya cuma kebetulan sahaja???

Mungkin Kishimoto Masashi ingin kita mengetahui sesuatu mengenai lambang-lambang itu. Dan mesej yang ingin disampaikannya ialah kesemua lambang-lambang freemason itu berkait rapat dengan apa yang berlaku dalam dunia REALITI kita sekarang ini. Sesiapa yang mengikuti komik "NARUTO" dari mula ia disirikan sehingga episod terbaru pasti menyedari bahawa watak "Tobi" lebih menyerupai "DAJJAL AL-MASIH". Saya amat mengagumi kecerdikan Kishimoto Masashi menyelitkan unsur-unsur freemason di dalam komik "NARUTO". Kishimoto Masashi juga menyelitkan di dalam komik "NARURO" 1 mesej iaitu "KEBENARAN SELALU MENANG APABILA BERLAWAN DENGAN KEJAHATAN"... Ianya sama seperti kisah DAJJAL AL-MASIH akan dikalahkan oleh Nabi Isa a.s. yang dibantu oleh Imam Mahdi kan...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
XD Anime Smiley